Sunday, October 11, 2009

My iDoL!

~Reb Beach~



~Ozzy Osbourne Guitarist~



~Head Bucket Guitarist~




~Slash Gun N Roses~



ni lah idolah guitarist aku...aku sker genre dorang & care dorang main..aku byk ikot technic2 dorang..memang nak kate kan susah nak ikot care dorang main guitar..sebab dorang ni lagend guitarist..x sume org leh ikot style dorang..antara technic2 yg aku dpt dri dorang ni..mcm tapping flying scale"feveret aku",Pinch Harmonic,Sweep Picking,Hammer On,Slash Technic...memang technic2 nak main ni agak susah...sape yg cepat putus ase 2..memang x kan main technic ni...tpi bile da bejaya..memang x tau nak kate camner..rase puas hati..bangga leh main technic dorang..sebab memang susah gile gaban...papepun..aku akan slalu pelajari technic2 bru mereka...aku ade tips untuk sape2 yg nak mahir guitar.."slalu kan main scalling guna 4 jari...jgn biasa kan pakai 3 jari & blaja carik lead dlm sebuah lgu 2..pakai "by heard"..jgn biasa kan bace tab atau chord.."harap ni dpt membantu korang cket..ok..keep rock!

1 comment:

♂ amer :) said...

ada slash .
wah guitarist idola ku .

Aku adalah aku

My photo
name - muhamad ikmal bin zahari, nickname - iMaL, birthday - 18 april 1988, status - in engaged, hobby - playing guitar,travel, work - leadcom SDN BHD shah alam, bossventure.com talent - guitar player (lead,bass,rythem),drummer, personality - friendly,happy, dislike - waste money,fighting, facebook - imal_starlight@yahoo.com