Sunday, June 12, 2011

tamat kan zaman bujang..


ehem..sje nk story cket..just planning je..aku bajet nk tamat kn zaman bujang aku dlm umo 25,26..so skarang umo aku da 23..sempat ke?paling awal 25 lah..cukup ke kalau standby duit untuk kawen 10 ribu?target aku bulan2 nk simpan 500..dlm mase setahun lebih duit aku da boleh sampai 10 ribu kalau aku boleh disiplin simpan duit byk 2 tiap2 bulan..aku x nk tunang..sebab kalau betunang ni akan terikat..buat nye aku tunang ikat 2 tahun..dlm mase 2 tahun ade mcm2 masalah yg bekait kan duit..da jadi masalah..so aku deside better kawen terus..kalau dpt cormfirm keje..aku bajet nk loan 10k simpan kt account asb..bia duit 2 beranak..so aku bayar setahun..tahun lgi 1..tolak dividen asb bayar hutang loan..x lame pastu duit 10k aku loan 2 jadi bersih aku boleh pakai..untuk belanje..mybe kalau belah pompuan dpt buat mcm aku jgak..insyaallah hidup x de masalah duit..just buat sementara..memang kene blaja bejimat..aku ni kalau ade duit je..mula lah..nk buat mcm2..tpi kalau niat kite ikhlas nk kawen..insyallah..tuhan akan tolong permudah kan jln aku..so aku get ready je dri skarang..x boleh slalu g becuti..nanti duit abes..x leh slalu mkn tempat mahal2..aku rase hidup aku da puas rase mcm2..kereta da puas layan..9 bijik kete da pakai..cume kalau ade duit lebih2 2..teringin gak nk pakai kete mahal cket..aku harap jln aku dipermudah kan..

Aku adalah aku

My photo
name - muhamad ikmal bin zahari, nickname - iMaL, birthday - 18 april 1988, status - in engaged, hobby - playing guitar,travel, work - leadcom SDN BHD shah alam, bossventure.com talent - guitar player (lead,bass,rythem),drummer, personality - friendly,happy, dislike - waste money,fighting, facebook - imal_starlight@yahoo.com