Tuesday, March 12, 2013

smoking..


tajuk kali ni pasal merokok..hurm..sebenanye ramai x tau aku ni merokok..lgi2 sedara mara aku..aku ni perokok gak sebenanye..dlm family aku..yg tau ibu ngan adek aku je..ayah aku still x tau..da betahun aku rahsia..ade skali 2 memang aku kantoi gak..mule2 kantoi lighter dlm slua aku..ibu aku basuh ade lighter 2,3 kali jgak lah..die tanye aku..lighter ni aku buat ape..aku jawab lah kadang2 buat bakar benda..paling x masok akal..aku jawab..buat bakar sampah..bakar sampah pun jarang..maklum lah..ngah cuak..mcm2 jawapan klua..ibu aku leh diam lgi..tpi last skali aku kantoi kt beg silang aku..ibu aku plak boleh tedetik nk selongkar beg silang aku..tejumpe lah kotak rokok..memang mkn dlm jgak lah die ngan aku bile tau aku isap rokok..aku pun ngaku jelah..sorok2..lame2 kantoi gak..tpi memang kadang2 aku saje nk bgi kantoi..bia dpt lesen isap rokok..lame2 ibu aku jadi x heran..tpi kadang2 die bising gak..blek keje je bau baju bau rokok..

ade good news..skang aku da x isap rokok bakar da..semenjak klua rokok elektronik ni..mule2 aku pk memang x de mendatang kan tande2 aku nk behenti merokok dgn benda ni..tpi aku nekad nk try beli gak..2,3 batang gak lah aku beli..asek jahanam..last skali..aku beli yg mahal terus..memang puas hati..tpi ade gak org isap rokok elektronik ni..rokok still x putus..aku boleh terus putus rokok..yg penting niat ni..masuk hari ni..da sebulan lebih aku tinggal rokok..kadang2 memang ade rase nk merokok ni..tpi aku lawan kn je..isap je rokok elektronik ni..memang beza gak aku rase skang dri segi kesihatan..x saket dade.badan pun rase segar..nafas x bau rokok..bau buah..sebab aku isap perisa buah..hehe..nk kate liquid ni bahaye..pade aku benda pembakaran lgi bahaye..liquid ni pun dokter da buat kajian..memang die kate x de mendatang kan kesan pape..sebab die wap dri cecair perisa..memang rase x same mcm rokok..tunang aku pun da x merungut bau busuk da..aku harap..aku leh terus behenti merokok da..takot gak kalau aku leh patah blek pade rokok..

                                                                    vmax cigarette


perbezaan aku hisap rokok elektronik ni..perut asek lapar je..nk mkn je..tpi x pe..mkn 2 perkara elok..aku syorkan pade yg nk beli rokok elektronik 2..beli yg mahal terus mcm model aku pakai skang ni..vmax cigarette..beteri pun tahan..asap pun byk..mane yg perokok tegar 2.mesti akan bahan sape isap rokok ni..kate x otai lah..x gengster lah..aku x kesah ape dorang nk ckp..buat bodo je..kerajaan haram kn benda ni..bkan sebab ape..sebab takot rokok x de org nk beli.kalau btol malaysia kate rokok bahaye..kenape kerajaan still nk jual gak rokok?kt situ da leh nampak permainan dorang..korang pun leh pk sepatutnye..jgn terpedeya dgn helah semua 2..rokok elektronik ni da lme tercipta kt lua negara sane..x de pun dga penyakit mcm2 yg isap benda ni..dokter lua negara pun isap benda ni gak..panjang da aku meleteh ni..motif aku just nk bgitau yg aku ni pun perokok jgak..tpi memang pasang niat nk behenti merokok..2 je.ok lah..daa..

No comments:

Aku adalah aku

My photo
name - muhamad ikmal bin zahari, nickname - iMaL, birthday - 18 april 1988, status - in engaged, hobby - playing guitar,travel, work - leadcom SDN BHD shah alam, bossventure.com talent - guitar player (lead,bass,rythem),drummer, personality - friendly,happy, dislike - waste money,fighting, facebook - imal_starlight@yahoo.com