Sunday, January 19, 2014

20 hari dari tarikh hari ni..

wah..sedar x sedar..da nk kawen da aku..aku akan rindukan zaman bujang aku nanti..rase mcm baru je aku ni abes sekolah..da nak kawen..aku mesti akan rindukan kenangan2 aku bersama family aku nanti..dulu kecik2 ibu ayah aku jage aku dengan baik..walaupun dulu aku ni bukan hidup senang..tapi sekarang alhamdulillah..kenangan yg paling seronok mesti lah zaman sekolah rendah dulu..ramai kawan..selalu main same2..aku dullu memang nakal mase kecik2..yg x boleh lupe bile time pergi mengaji..dok sorok seliper org..lepas tu dok panjat pokok jambu org curik buah sampai kantoi..blek2 rumah ape lgi..rotan sedepa da tunggu kat rumah..adoi..kalau igt blek zaman dlu memang kelakar..tpi yg paling best zaman budak2 bile time puasa lah..zaman dulu x mcm zaman sekarang..dlu bile puasa je..pelita penuh kt rumah..lepas berbuka dok main bunga api,mercun siap modified lgi..ade sekali tu dok main perang2 dgn sepupu gune mercun..lastik mercun..sampai terlastik kt dlm rumah org..fuhh..mase tu memang mengamok tuan rumah tu..kejar aku..last2 kantoi..ape lgi..mengamok ayah aku..kene blasah ler..sampai die x kasi aku masok rumah mlm tu..meraung aku kt lua rumah..time tu pulak memang aku penakot alam..takot ade hantu..padehal bulan puasa tu..hehe..aku rindu zaman kanak2 dlu..kalau lah boleh aku kembali ke zaman tu..memang aku nk sgt..

tapi sekarang da tahun 2014..umur aku pun tahun ni da masok 26 tahun..da sampai mase untuk aku tinggal kan zaman bujang aku..8hb february ni aku akan bernikah..dan akan digelar suami..memang kengkadang aku rase mcm belum bersedia..sebab takot aku x dpt nk sempurnakan tanggungjawab..tpi tulah kan..da sampai masa..x boleh nak elak..jodoh pertemuan,ajal maut da ditentukan..aku harap kehidupan aku lepas kawen akan bertambah lebih baik..dan harap akan dimurah kan rezeki..amin..

No comments:

Aku adalah aku

My photo
name - muhamad ikmal bin zahari, nickname - iMaL, birthday - 18 april 1988, status - in engaged, hobby - playing guitar,travel, work - leadcom SDN BHD shah alam, bossventure.com talent - guitar player (lead,bass,rythem),drummer, personality - friendly,happy, dislike - waste money,fighting, facebook - imal_starlight@yahoo.com